မောင်ဝဏ္ဏ၊ ထွန်းဝင်းအောင်၊ ဝါနုနှင့် ဓာတ်ခဲဇာတ်ကားဖြင့် အနုပညာလက်ရာ

ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနုတို့၏ အချက်အလက်များ ဟုအမည်ရသော အနုပညာလက်ရာနှင့် ဓာတ်ခဲ ဟုအမည်ရသော အနုပညာ လက်ရာများကို တောင်ကိုးရီးယားနိုင်ငံ၊ ဆိုးလ်မြို့တွင် ပြသလျှက်ရှိသည်။ ထိုအနုပညာပြပွဲကို nnncl & mixrice ဟု အမည်ပေးထားသည်။ nnncl မှ ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနုတို့ ဇနီးမောင်နှံနှင့်အတူ mixrice မှ တောင်ကိုးရီးယားနိုင်ငံသား ဇနီးမောင်နှံလည်း ပါဝင်ပြသနေသည်။

အနုပညာပြပွဲ၏ အဓိကအကြောင်းအရာမှာ မြို့ပြအဖြစ် ပြောင်းလဲတိုးတက်မှုများ၊ တိုးတက်ပြောင်းလဲခြင်းကြောင့် ရရှိလာ သော သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာ ပြောင်းလဲမှုများ၊ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာပြောင်းလဲမှုများနှင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာပြောင်းလဲမှုများ ဖြစ်သည်။ ထွန်းဝင်းအောင်နှင့် ဝါနုတို့က ပြသထားသော အနုပညာလက်ရာမှာ အချက်အလက်များနှင့် ဓာတ်ခဲဖြစ်သည်။

အချက်အလက်များသည် mixed media installation အမျိုးအစားဖြစ်သည်။ ထိုလက်ရာတွင် ပန်းချီရေးချယ်ထား သော တောတောင်သဘာဝကားလိပ် ၆ ခုနှင့် ၂၀ မိနစ် ၅၄ စက္ကန့်ကြာမြင့်သည့် ဗီဒီယိုတစ်ခုဖြစ်သည်။ ထိုလက်ရာအတွက် ထွန်းဝင်းအောင်သည် ရန်ကုန်အနီးတစ်ဝိုက်၊ ပဲခူးရိုးမဝန်းကျင်၊ ဧရာဝတီ၊ အလယ်ရိုးမ၊ အနောက်ရိုးမ၊ ရှမ်းပြည်နယ်အစရှိ သည့်ဒေသများသို့သွားရောက်၍ လက်ရှိကာလတွင် ဖြစ်တည်နေသောအခြေအနေများကို ဗီဒီယိုရိုက်ယူခဲ့သည်။ ဗီဒီယိုရိုက် ကူးမှုမတိုင်မီတွင် ထိုဒေသများနှင့် ပတ်သက်သောအချက်အလက်များကို ကဗျာ၊ အက်ဆေး၊ သမိုင်းဆိုင်ရာအထောက်အထား နှင့် လူတွေ့မေးမြန်းမှုများဖြင့် ရယူခဲ့သည်။ ထိုသို့ရယူပြီးသောအခါ လက်ရှိကာလအဖြစ် ဗီဒီယိုကို ပြသ၍ အတိတ်ကာလ၏ အကြောင်းအရာများအဖြစ်အချက်အလက်များကို စာသားများဖြင့် ဗီဒီယိုအတွင်းတွင်ထည့်သွင်း၍ ဖန်တီးခဲ့သည်။

ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနုတို့သည် ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာပြောင်းလဲမှု၊ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာပြောင်းလဲမှုများနှင့် အတိတ်၏ အမှတ်ရစရာများ ကို ပြန်လည်၍ ပြောဖြစ်ခဲ့ကြသည်။ ထိုသို့ ပြောဆိုကြရင်း ဝါနုသည် ဖခင်ဖြစ်သူ ဒါရိုက်တာမောင်ဝဏ္ဏနှင့်ပတ်သက်ဆက် နွယ်သော အနုပညာလက်ရာတစ်ခုဖန်တီးရန် ဆန္ဒရှိခဲ့သည်။ ထွန်းဝင်းအောင်၏ငယ်ဘဝထဲတွင် ပါဝင်ပတ်သက်ခဲ့သော ရုပ်ရှင်ရုံတစ်ရုံသည် နယ်ဒေသတစ်ခုတွင် ရှိခဲ့သည်။ ထိုရုပ်ရှင်ရုံနှင့် ရင်းနှီးကျွမ်းဝင်နေမှု အတိုင်းအတာကြောင့် ရုပ်ရှင်ရုံ၏ စက်ခန်းအတွင်းအထိတိုင်အောင် ထွန်းဝင်းအောင်သည် ရောက်ရှိခဲ့သည်။ စက်ခန်းအတွင်းမှ ရုပ်ရှင်ဖလင်ဖြတ်စများကို ကောက်ယူစုဆောင်းခဲ့သည်။ ရုပ်ရှင်ဖြတ်စများဖြင့် ကိုယ်ပိုင်ရုပ်ရှင်များကို သူငယ်ချင်းများနှင့်အတူ ဖန်တီးထုတ်လုပ်၍ ပြသ ခဲ့ဖူးသည်။

ထိုအချက်အလက်အကြောင်းအရင်းများ စုစည်းလာသောအခါ ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနုတို့သည် ဓာတ်ခဲဟုအမည်ရသော အနုပညာလက်ရာတစ်ခုကို ဖန်တီထုတ်လုပ်ရန်ဖြစ်လာခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့် ဖခင်ဖြစ်သူ ဒါရိုက်တာမောင်ဝဏ္ဏကို ထိုလက်ရာ နှင့်ပတ်သက်၍ ပြောဆိုဆွေးနွေးခဲ့ကြသည်။ ထိုအခါ ဒါရိုက်တာမောင်ဝဏ္ဏက သူကိုယ်တိုင်ရိုက်ကူး ထုတ်လုပ်ခဲ့သော ဓာတ်ခဲ ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားကို ရွေးချယ်ပေးခဲ့သည်။ ထိုရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားသည် အောင်မြင်ခဲ့သော်လည်း ဒါရိုက်တာမောင်ဝဏ္ဏ၏ အကောင်းဆုံးအနုပညာလက်ရာဟု မဆိုနိုင်ပါ။ မောင်ဝဏ္ဏ၏ ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားများတွင် အနုပညာလက်ရာမြောက်သော ဇာတ် ကားများစွာရှိသည်။ ဒါရိုက်တာမောင်ဝဏ္ဏသည် ယင်းဇာတ်ကားတွင် သူ့၏တင်ပြလိုသော တင်ပြချက်များ၊ ရိုးရှင်းသော ဇာတ်လမ်း၊ မိသားစုဝင်များနှင့် ပတ်ဝန်းကျင်မှ ရပ်ဆွေရပ်မျိုးများကို အမှတ်တရအဖြစ် ထည့်သွင်းထားနိုင်ခဲ့သည်။ မြန်မာ့ ဓလေ့များကိုလည်း အသေးစိတ်ထည့်သွင်းထားနိုင်ခဲ့သည်။ မြို့ပြတွင် ပျောက်ဆုံးလုနီးပါးဖြစ်နေသော မြန်မာ့ဓလေ့များကို သေသပ်လှပစွာ ထည့်သွင်းထားနိုင်ခဲ့သည်။

ဓာတ်ခဲရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားကို ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနုတို့သည် ရွာတစ်ရွာသို့ သယ်ဆောင်သွားခဲ့ကြသည်။ ထိုရွာတွင် ပိတ်ကား ထောင်ဇာတ်ကားပြသမှုအဖြစ် ပြသမည်ဖြစ်ကြောင်း ရွာသူရွာသားများကို အသိပေးခဲ့သည်။ ထိုသို့ အသိပေးခဲ့ခြင်းကြောင့် ရုပ်ရှင်ကားပြမှုနှင့်အတူ ရွာတွင် ပွဲဈေးတစ်ခုဖြစ်ပေါ်ခဲ့သည်။ ဘုရားပွဲ၊ ဇာတ်ပွဲ၊ ကြည့်ချင်ပွဲများကဲ့သို့ ရွာဓလေ့ပွဲတော် တစ်ခုအသွင်ဖြစ်ခဲ့သည်။ ဒါရိုက်တာမောင်ဝဏ္ဏ၏ ဓာတ်ခဲရုပ်ရှင်ကားကို ဇာတ်ကားအစ မှအဆုံးအထိ ပြခဲ့သည်။ ထိုသို့ပြသ နေသည်များနှင့် ဇာတ်ကားပြသနေစဉ်အတွင်း ဖြစ်ပေါ်ပြောင်းလဲလျက်ရှိသော အခြေအနေများအားလုံးအတွက် အကောင်းဆုံး ဖြစ်မည့်မြင်ကွင်းတစ်ခုကို ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနုသည် ရွေးချယ်သတ်မှတ်၍ ရိုက်ကူးယူခဲ့သည်။ အနုပညာလက်ရာအဖြစ် ထုတ်လုပ်ခဲ့သည်။

မောင်ဝဏ္ဏ၏ ဓာတ်ခဲရုပ်ရှင်ကို ထွန်းဝင်းအောင်နှင့်ဝါနု၏ ဓာတ်ခဲအနုပညာလက်ရာအဖြစ် ပြန်လည်ကူးပြောင်းနိုင်ရန် ရိုက် ကူးချိန် ၁၁၂ မိနစ် ကြာမြင့်ခဲ့သည်။ ထိုမိနစ် ၁၁၂ မိနစ်အတွင်း ဓာတ်ခဲရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားနှင့်အတူဖြစ်ပေါ်ခဲ့သော ပိတ်ကား ထောင်ရုပ်ရှင်ပြသခြင်းအကြောင်းကို သဘာဝအရှိတရားအတိုင်းရယူခဲ့ကြသည်။ ထိုဗီဒီယိုကို တည်းဖြတ်ခြင်း၊ ဖြည့်စွက်ခြင်း၊ ပြုပြင်ခြင်းတစ်စုံတရာ မပြုလုပ်ဘဲ အနုပညာလက်ရာအဖြစ် ပြသခဲ့သည်။ မောင်ဝဏ္ဏ၏ ဓာတ်ခဲရုပ်ရှင်ကားကို ထွန်းဝင်း အောင်နှင့် ဝါနုတို့၏ အနုပညာလက်ရာအဖြစ် ပြန်လည်မွေးဖွားနေချိန်တွင် မောင်ဝဏ္ဏသည် ကွယ်လွန်ခဲ့ပြီးဖြစ်သည်။ ထိုလက် ရာကို မမြင်တွေ့ခဲ့ရသော်လည်း ကောင်းမွန်စွာသိရှိသွားခဲ့သည်။ nnncl & mixrice အနုပညာပြပွဲကို တောင်ကိုးရီးယားနိုင်ငံ၊ ဆိုးလ်မြို့တွင် ၂၀၁၃ ခုနှစ် အောက်တိုဘာ ၁၂ ရက်နေ့မှ စတင်ပြသခဲ့ပြီး ၂၀၁၃ ခုနှစ် ဒီဇင်ဘာ ၁၇ ရက်အထိ နေ့စဉ် ပြသထားမည်သည်။

ဟန်ဆန်း

အလင်းတန်းဂျာနယ်၊ အမှတ် ၇၇၇၊ ၂၁ အောက်တိုဘာ ၂၀၁၃ ခုနှစ်

Please follow and like us:
error0